Säsongspremiär 2022

Säsongspremiär 10/4 – Spinndisc Bagtag Challange

På söndag så har det äntligen blivit dags att dra i gång den här discgolf säsongen.

Detta gör vi på bästa sätt genom att bjuda in alla medlemmar till säsongens första event där vi spelar tillsammans utan divisioner och i stället spelar om säsongens bagtags. Upplägget är enkelt,

• Det finns två starttider att lämna önskemål om, 10:00 och 14:00.
  • Vi spelar Bulltofta Vit (Förutsatt att teepads tillåter)
  • Bagtags erbjuds till alla medlemmar efter placering och resultat. Första platsen får #1 och så vidare.

Man fyller i dokumentet under länken Säsongspremiär nedan, med sitt namn, önskad starttid och om man är flexibel. Detta för att låta så många medlemmar som möjligt spela premiären.

Spinndiscen börjar officiellt måndagen den 11/4, information om upplägg kommer.

Mellan rundorna 12:00 - 14:00

När pool A spelat klart men pool B ännu inte startat, samlas vi, det hålls tävlingar och grillen kommer vara tänd (förutsatt att väder tillåter). Passa på att ta med discar som inte får flyga och byt och sälj med likasinnade.

Nordicdiscgolf kommer troligtvis också vara på plats med ett gäng discar från lagret.

Allt detta vid boden och puttkorgarna

ANMÄLAN (OBS MYCKET VIKTIG INFORMATION!)

Anmälan är öppnar i morgon Torsdag 7/4 klockan 18:00 och stänger lördag 19:00! Anledningen till detta är att alla ska hinna bli indelade i pooler på lördag kväll så att man vet när man ska spela. Anmälan sker i Tjing OCH i Google Sheets där du anger namn, vilken pool du önskar spela i och om du kan vara flexibel vid behov.

Så långt som möjligt kommer man få spela i den pool man önskar men om för många anmäler sig till samma så måste vissa kanske flyttas.

Glöm inte att avanmäla dig i Tjing om du är anmäld men inte längre kan delta

Bagtags

Bagtag är en bricka med ett nummer på som du till exempel hänger på väskan och har synlig.

Spelar du sedan med någon som också har en Bagtag byter ni Bagtag baserat på resultatet och tanken är att försöka jaga ett så lågt nummer som möjligt under Säsongens gång.

LÄNKAR & ANMÄLAN
Säsongspremiär