Upphittade discar

Klubben har som ambition att alla discar som blir inlämnade på någon av våra banor ska hitta hem.

Öppettider

Boden/containern är öppen under klubbaktiviteter, t.ex. Spinndiscen eller så postas det i Spinndisc FK på facebook eller i någon av våra Discord-kanaler (vi har inga fasta tider).

Har du blivit kontaktad av klubben (gällande upphittad disc)?

Sortering av discar är något som vi gör ideelt och som en förmån för klubbmedlemmar. Men vi uppskattar såklart en swishgåva i samband med upphämtningen.

Vill du skänka din disc till klubben för försäljning så svara gärna på meddelandet du fått. Ska du hämta din disc uppskattar vi om du ej svarar på meddelandet.

Meddelandet kommer göra gällande vilken bana discen är hittad på. Se till att hämta discar inom de utsatta karantänperioderna.

Det är lättast att hämta upp sin disc i samband med någon av klubbens organiserade vecko-tävlingar på repektive bana.

Ibland håller boden på Bulltofta extra öppet för utlämning av discar. Schemat för detta finns här. I vissa fall annonseras sporadiska öppet-tider i kanalen #lost-and-found på klubbens Discord server.

Allmänt

För snack om upphittade discar och efterlysningar har vi:

1. Discordkanalen #lost-and-found (Här kan du läsa mer om klubbens chat/discord-server)
  2. Facebook-gruppen Spinndisc FK lost & found

Obs! Det är inte tillåtet att efterlysa discar i klubbens vanliga facebook-grupp.

Karantän

För att det inte ska bli fullt i klubbens förvaring lägger vi hittade discar i karantän enligt schemat nedan.

Vid varje brytpunkt tillfaller outhämtade discar, upphittade inom de angivna datumen, klubben. Discarna kommer då läggas ut till försäljning. All vinst går in i klubbens kassa och används för att bättra på våra banor etc.

Karantän brytpunkt (discen tillfaller klubben) Upphittad mellan
31 December 1 Augusti - 30 November
Midsommar (31 Juni) 1 December - 31 Maj
1 September 1 Juni - 31 Juli

Jag har blivit av med en namnad disc!

Bulltofta och St Hans

Klubben försöker ta kontakt med alla vars discar blivit hittade om de är namnade och har telefonnummer. Är din disc upphittad och inlämnad kommer du få ett SMS.

Jag har blivit av med en onamnad disc!

Fyll i uppgifter om din förlorade disc i vårt delade Google Sheet. Obs! välj rätt flik beroende på bana.

Lämnas en disc in som matchar beskrivningen i det dokumentet blir du kontaktad.