Behöver du discar?

• Behöver du discar?
  • Klubben säljer bra set för nybörjare med tre discar. Allt du behöver för att komma igång!

Vi säljer även begagnade discar varje vecka innan våra måndagstävlingar.

Håll koll på Facebook-gruppen @spinndiscfk för att veta vart vi håller hus just denna veckan eller ta kontakt med Johan Gehrisch på Messenger.

Bulltofta 18+7 hål

Bulltofta är klubbens äldsta discgolfbana och anlades 2006. På banan har klubben annordnat bland annat Lag- och Par-SM, SMTD, DNT och DM. Banan erbjuder både tighta skogshål, öppna parkhål och kuperade hål. Det finns två utkast, vit pro-tee och röd nybörjartee. Vi jobbar ständigt med att utveckla banan och de senaste åren har den genomgått en del förändringar.

Nybörjare?

Är det första gången du provar på disc golf erbjuds även en korthålsbanan med 7 hål speciellt anpassad för nybörjare.

Mer info samt barnkarta hittar du på sidan Bulltofta korthålsbana 7 hål.

Utkast

De blå utkasten består av konstgräs och de röda består av en mindre cementplatta. Gräset klipps ungefär varannan vecka av kommunen under sommarsäsong.

Banrekord

Blå tee: 49 Johan Gehrisch, Spinndisc 2023-05-29

Faciliteter

Banan ligger bredvid bulltofta motionscenter där man kan använda toaletter, fylla på vatten och köpa lättare förtäring. På mindre än 5 minuters gångavstånd ligger också Burger King, ST1, Coop och XXXLutz.

Hitta till banan

Cederströmsgatan 6, 212 39 Malmö